با شهر باستانی حریره در جزیره کیش، آشنا شوید
نوشته شده توسط : fnz.pni

با شهر باستانی حریره در جزیره کیش، آشنا شوید

 

با شهر باستانی حریره در جزیره کیش، آشنا شوید

جزیره کیش سالانه میزبان گردشگران بسیاری از داخل و حتی خارج کشور است که از سواحل نقره‌ای و آب‌های نیلگون خلیج فارس تور ارزان کیش دیدن می کنند. اخیرا نیز برای جذب گردشگر جزیره کیش تغییرات بسیار و پرشتابی داشته است که می توان از جمله به احداث هتل‌ها و مراکز خرید لوکس و مدرن اشاره کرد که جزیره کیش را به مقصدی لوکس‌ و امروزی‌ در ایران تبدیل کرده است. دیدنیها و تفریحات کیش و سرگرمی هایش همواره مورد توجه گردشگران بوده است. گردشگرانی که تمایل دارند از آثار تاریخی دیدن نمایند، حتما سری به شهر تاریخی حریره بزنند چراکه جزو مهم‌ترین اثر تاریخی جزیره کیش به شمار می رود.

و اما شهر تاریخی حریره کیش کجاست؟

شهر تاریخی حریره در شمال جزیره کیش قرار دارد و در واقع متعلق به دوران شکوفایی و رونق جزیره در گذشته است. شهر باستانی حریره در کنار مجموعه ورزشی المپیک واقع شده است. و در بین قرن های چهارم هجری قمری تا قرن دهم رونق بسیاری داشته. این شهر تاریخی دارای 120 هکتار وسعت است و بر طبق گفته ی باستان شناسان این جزیره از بخش های نظیر مجموعه ساحلی، عمارت اعیانی، حمام، مسجد تاریخی، کارگاه شیشه‌گری و قنات‌های قدیمی تشکیل شده است.

در قرن چهارم بعد از ویرانی بندر سیراف، بازرگانان سیرافی برای آنکه موقعیت خود را در جزیره کیش تثبیت کنند، اقدام به ساخت شهر تور ارزان کیش حریره نمودند. حریره در آن زمان به عنوان مهم‌ترین نقاط خلیج فارس به شمار می رفت که در اوج شکوفاییش بود. آثار به جا مانده شهر باستانی حریره کیش هنوز هم نظر هر ببینده ای را جلب را خواهد کرد. اگرچه بیشتر بخش‌های شهر تخریب شده اما همچنان زیبایی خاصی دارد. در دوره ایلخانان شهر حریره مورد توجه قرار گرفت و بازسازی شد. به هنگام بازدید از شهر حریره قطعا متوجه معماری آن خواهید شد و در واقع نکته خاصی که در معماری این شهر وجود دارد و معماری این شهر را متمایز از سایر نقاط مختلف ایران می کند، این است که در ساخت بناهای شهر حریره بیشتر از سنگ‌های آهکی و مرجانی، ملاط، ساروج و گچ استفاده شده است در صورتی که در سایر شهرها از خشت استفاده شده.

بازدید از شهر باستانی حریره کاملا رایگان است و می‌توانید از مسجد، حمام، خانه اعیانی و قنات های قدیمی حریره نیز دیدن کنید و از معماری زیبای شهر لذت ببرید. بازدید از شهر حریره تقریبا دو الی سه ساعت زمان می برد. مراکز خرید در اطراف شهر تاریخی حریره به چشم می خورد که پس از بازدید از شهر می توانید سری به آن‌ها هم بزنید. ساحل نیز در فاصله کمی از شهر قرار دارد که می‌توانید پیاده روی کنید.

شهر زیر زمینی کاریز کیش در نزدیکی شهر تاریخی حریره، قرار گرفته است. اگر عاشق آدرنالین و هیجان هستید می توانید به ایستگاه بانجی جامپینگ که در نزدیکی شهر حریره واقع شده بروید. یکی دیگر از آثار تاریخی جزیره کیش که پیشنهاد می شود از آن بازدید کنید آب انبارهای تاریخی کیش است که در فاصله 1.5 کیلومتری از شهر حریره واقع شده است.

اگر قصد خرید را دارید مرکز خرید دامون در دو کیلومتری حریره واقع شده است، می توانید بروید. مراکز خرید ونوس و مریم نیز نزدیک به حریره تورهای لحظه آخری کیش هستند.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد





:: برچسب‌ها: با شهر باستانی حریره در جزیره کیش، آشنا شوید,شهر باستانی حریره کیش,دیدنیهای کیش,جاذبه های گردشگری کیش,مراکز دیدنی کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: