ثبت رکورد بیشترین تعداد پرواز و مسافر در فرودگاه بین المللی کیش در نوروز 98
نوشته شده توسط : fnz.pni

ثبت رکورد بیشترین تعداد پرواز و مسافر در فرودگاه بین المللی کیش در نوروز 98

 

ثبت رکورد بیشترین تعداد پرواز و مسافر در فرودگاه بین المللی کیش در نوروز 98

16 فروردين امسال که همزمان بود با آخرین روز از تعطیلات نوروزی سال 98، فرودگاه کیش رکورد بیشترین تعداد پرواز و بیشترین تعداد مسافر را در یک روز را از آن خود کرد که این تعداد حجم مسافر و پرواز در تاریخ فرودگاه کیش بی سابقه بوده است.

در تاریخ ذکر شده 146 پرواز در فرودگاه کیش صورت گرفت و در مقایسه با رکورد قبلی که 136 پرواز در روز سیزدهم فروردین هتل مارینا پارک کیش سال 96 بود، بیشترین تعداد پرواز را فرودگاه کیش در تعطیلات نوروز 98 ثبت کرد.

همچنین فرودگاه کیش تعداد 19 هزار و 612 نفر مسافر جابجایی داشت که رکورد قبلی فرودگاه کیش در اعزام و پذیرش مسافر تعداد 18 هزار و 448 نفر مسافر بوده که به 22 بهمن سال 97 مربوط می شود.

فرودگاه بین المللی کیش در مدت زمان 21 روزه یعنی از تاریخ از 25 اسفند 97 تا 16 فروردين 98، حدود 2 هزار و 409 پرواز و اعزام و پذیرش 319 هزار و 18 نفر مسافر داشته است که نسبت به سال گذشته، 6 درصد رشد در بخش پرواز و 9 درصد رشد در بخش مسافر افزایش داشته است.

فرودگاه بین المللی کیش از فرودگاه‌های جنوب کشورمان است که پروازهای داخلی و خارجی را به صورت روزانه انجام می دهد. در سال 1349 زمانی که هیئتی از کارشناسی ایرانی و خارجی از جزیره کیش بازدید کردند، ایده ساخت فرودگاه بین المللی کیش به وجود آمد. با وجود ظرفیت هایی که این جزیره برخوردار بود اعم از موقعیت جغرافیایی، استراتژیک مناسب، ویژگی‌های طبیعی و سواحل مرجانی و آب‌های فیروزه ای، این منطقه را به عنوان قطب گردشگری ایران تبدیل کرد.

آغاز ساخت فرودگاه بین المللی کیش از سال 1347 توسط سازمان عمران کیش شروع شد. ایده و طرح فرودگاه بین المللی کیش هتل پانیذ کیش از جزایر هاوایی و کرانه های جنوبی دریای مدیترانه گرفته شد. قسمت شرقی مرکز جزیره که بلندترین منطقه موجود در جزیره کیش بود برای ساخت فرودگاه در نظر گرفته شد. بخشی از روستای ماشه که در شمال شرقی جزیره ی کیش قرار داشت و به عنوان بهترین و مرکز جزیره ی کیش بود در سال 1352 جهت ساخت و توسعه ی فرودگاه تخلیه شد. بعدها در اطراف فرودگاه بازار فرانسوی ها، هتل های کیش، ویلاها و کاخ های متعدد، تاسیسات رادیو و تلویزیون، نیروگاه برق و آب شیرین کن تاسیس گردید.


فرودگاه بین‌المللی کیش 2 باند پرواز استاندارد دارد که هر کدام دارای طول 3360 متر هستند. فرودگاه بین المللی کیش قادر به پذیرش هتل جام جم کیش انواع هواپیماهای پهن‌ پیکر می باشد.

امکاناتی نظیر اورژانس پزشکی، رستوران، پارکینگ، خدمات حمل و بسته بندی بار، خدمات بانکی و صرافی، خدمات پستی، فروشگاهایی جهت خرید سوغاتی و... در فرودگاه بین المللی کیش مهیا شده است.

این فرودگاه متشکل از چهار ترمینال مختلف می باشد که آماده سرویس دهی به صورت هم زمان به پروازهای داخلی و پروازهای بین المللی است. ترمینال پروازهای داخلی حدود 9500 متر مربع مساحت دارد و از ساعت 6 صبح تا 24 مسافر می پذیرد. ترمینال پروازهای بین المللی کیش نیز مساحتی بالغ بر 4 هزار متر مربع را دارا می باشد که مشتمل بر 2 بخش است. ترمینال شماره ی 1 برای پروازهای خروجی و ترمینال شماره ی 2 جهت پروازهای ورودی می باشد.

گروه تورهای کیش به عنوان مجری تخصصی تورهای کیش با نازل ترین قیمت آماده ارائه خدمات می باشد. با مراجعه به سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net می توانید از پیکج های ویژه تور کیش بهره مند شوید و تور خود را به صورت آتلاین رزرو کنید.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد





:: برچسب‌ها: ثبت رکورد بیشترین تعداد پرواز و مسافر در فرودگاه بین المللی کیش در نوروز 98,اخبار کیش,تازه های کیش,جدیدترین اخبار کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: