بزرگداشت عطار نیشابوری در جزیره زیبای کیش
نوشته شده توسط : fnz.pni

بزرگداشت عطار نیشابوری در جزیره زیبای کیش

 

بزرگداشت عطار نیشابوری در جزیره زیبای کیش

مراسم بزرگداشت عطار نیشابوری حکیم و عارف بزرگ، با سخنرانی غلامحسین ابراهیمی دینانی در جزیره کیش تور ارزان کیش برگزار خواهد شد. دبیر علمی این بزرگداشت محمود اسعدی از برگزاری این مراسم در 25 فروردین ‌ماه خبر داد. بر اساس این خبر قرار است همزمان با روز ملی عطار حکیم و عارف قرن ششم هجری مراسم بزرگداشت وی در جزیره کیش برگزار شود. همچنین پروفسور غلامحسین ابراهیمی دینانی از چهره های شناخته‌ شده در زمینه فلسفه و حکمت شرق در این مراسم حضور خواهند داشت و درباره عطار سخنرانی خواهد کرد. گردشگران نیز این فرصت را خواهند داشت تا در این مراسم حضور پیدا کنند و از موسیقی و شعر جشن لذت ببرند.

محمود اسعدی که در گذشته طراح و دبیر ستاد چهره ‌های ماندگار بود بیان کرد: مصمم هستیم از این پس تمامی روزهای ملی که به نام افراد مشهور نظیر خیام، فردوسی، سعدی و حافظ نام گرفته اند مانند مراسم بزرگداشت عطار نیشابوری در کیش برگزار کنیم و روز ملی آنان را در جزیره کیش جشن بگیریم.

وی همچنین افزود: تاکنون این رویدادها و بزرگداشت ها در زادگاه و یا محل آرامگاه شاعران و حکما برگزار می ‌شده است. اما از این پس قرار خواهد بود تا همانند بزرگداشت عطار نیشابوری در کیش و روز ملی آن ها در این جزیره برگزار شود. بزرگداشت عطار سر آغاز این مسیر خواهد بود.

او همچنین متذکر شد:‌ عطار نیشابوری از شخصیتی چند جانبه‌ برخوردار بود و بسیاری از آثار او چه در تئاتر، سینما، موسیقی و تجسمی به زبان ‌های مختلف زنده شده اند و با استقبال بسیاری از کشورها نیز رو به ‌رو شده است. در مراسم بزرگداشت عطار نیشابوری در کیش نگاهی نو به این عارف بزرگ خواهیم داشت و آثار این شاعر بزرگ را می بایست از دریچه ‌ای نو دید. ما معتقدیم پروفسور دینانی با نگاه و دیدگاه ژرف خود می ‌تواند عطار نیشابوری را به نسل جدید معرفی کند.

اسعدی در رابطه با وجه تمایز مراسم بزرگداشت عطار نیشابوری در کیش به طور همزمان با روز ملی عطار در جزیره تور ارزان کیش کیش بیان کرد: در مناطق گردشگری نظیر کیش بر روی برنامه ‌هایی که محوریت موسیقی دارند تاکنون بیشتر تمرکز داشتیم و کمتر به محتوای ادبی، فلسفی و یا علمی پرداخته ایم. ما قصد داریم با برگزاری مراسم بزرگداشت عطار نیشابوری در کیش، چهره‌های ماندگار بیشتر به این جزیره گردشگری وارد شوند تا علاوه بر ایجاد نوآوری، محتوای متفاوتی نیز در این جزیره گردشگری به وجود آید.

دبیر علمی بزرگداشت عطار نیشابوری در کیش به اختصاص روز ملی به نام این شاعر، اشاره کردند و بیان داشتند: در سال 74 به مناسبت سالگرد هشتصدمین تولد عطار نیشابوری، کنگره جهانی برای این شاعر، عارف و حکیم ایرانی با حضور 12 شخصیت ملی و بین ‌المللی برگزار شد. در آن زمان از کتاب دریای جان نوشته هلموت ریتر آلمانی، با ترجمه فارسی که از جمله آثار معتبر در خصوص شناخت عطار بود رونمایی شد. آن رویداد انگیزه ای را ایجاد کرد تا یک روز مشخصی را برای بزرگداشت روز ملی عطار نیشابوری نامگذاری کنیم و امیدواریم در ابعاد بین‌المللی نیز این رویداد تداوم پیدا کند.

مراسم بزرگداشت عطار نیشابوری در کیش در روز یکشنبه 25 فروردین ‌ماه، همزمان با روز ملی عطار در هتل ترنج کیش به همت معاونت فرهنگی تورهای لحظه آخری کیش و اجتماعی منطقه آزاد کیش برگزار می‌ شود.

جهت کسب اطلاع از نرخ های ویژه، آفرها و همچنین تورهای لحظه آخری کیش با گروه تورهای کیش همراه باشید. همچنین از طریق وب سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net می توانید اقدام به رزرو آنلاین تور کیش نمایید.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد





:: برچسب‌ها: بزرگداشت عطار نیشابوری در جزیره زیبای کیش,اخبار کیش,تازه های کیش,جدیدترین اخبار کیش,اخبار گردشگری کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: