اولین کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی در ساحل کیش به آب انداخته شد
نوشته شده توسط : fnz.pni

اولین کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی در ساحل کیش به آب انداخته شد

 

اولین کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی در ساحل کیش به آب انداخته شد

بسیاری از هموطنانمان تعطیلات نوروز تور کیش را در نقاط مختلف ایران سپری کرده اند و جزیره کیش از مقاصد گردشگری پرطرفدار کشورمان به شمار می رود که سالانه پذیرای گردشگران بسیاری بوده است. گفتنی است در سومین روز از فرودین 98 شاهد اتفاق بی نظیری در جزیره کیش بودیم و آن انداخته شدن کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی با حضور معاون رئیس جمهوری و مدیر عامل منطقه آزاد کیش در آب های خلیج فارس بود. این کشتی پیشرفته گردشگری جهت تقویت صنعت گردشگری دریایی جزیره کیش به ناوگان حمل و نقل دریایی جزیره کیش افزود شد.

نخستین کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی در جزیره کیش در ساحل جزیره کیش به آب انداخته شد که آقای سورنا ستاری، معاون رئیس جمهوری و آقای غلامحسین مظفری، مدیرعامل منطقه آزاد کیش نیز حضور داشتند. این کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی که تارمان تاپ تورز نام دارد به همت و همکاری مهندس ها و متخصص های مجرب شرکت اروندان خرمشهر و از جنس آلومینیوم ساخته شده است. این کشتی در نوع خود به عنوان بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی مسافربری کشور به شمار می رود.

این کشتی گردشگری تور کیش از تاییدیه بین المللی و ظرفیت جابجایی و انتقال 220 مسافر و سرنشین برخوردار است. نه تنها این کشتی قادر به جا به جایی مسافران است، بلکه ظرفیت حمل 80 تن بار و 10 خودرو را دارد که از طریق دو ورودی، بارگیری و تخلیه می شود. از جمله ویژگی های مهم و بی نظیر نخستین کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی، سرعت و قابلیت دریانوردی آن در شرایط جوی مختلف است. این کشتی حتی می تواند در موج های بلند که تا 4 متر ارتفاع را دارند بدون مواجه شدن با مشکلی حرکت کند. بنا به گفته ی مهندسان، این کشتی به گونه ای طراحی شده تا لرزش ها و تکان های ناشی از امواج را به حداقل برساند.

آقای غلامی، مدیرعامل شرکت کشتی سازی اروندان خرمشهر در حاشیه مراسم بهره برداری از کشتی تاماران تاپ تورز بیان داشتند: ابتدا قرار بود این کشتی گردشگری توسط شرکت های خارجی ساخته شود و سپس به ایران تحویل داده شود. اما به جهت بدقولی ها و عدم تعهد این شرکت ها به قرارداد، از اسفند 96 کار ساخت آن توسط متخصصین شرکت کشتی سازی اروندان صورت گرفت و هم اکنون این پروژه با موفقیت تکمیل شده و به ناوگان دریایی جزیره کیش نیز اضافه می شود. فعالیت فعلی این کشتی در مسیرهای جزیره کیش، جزیره هندورابی و بندر چارک خواهد بود که آماده ارائه خدمات خود به گردشگران و مسافران نوروزی تور کیش می باشد.

آقای غلامحسین مظفری، مدیرعامل منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم حضور داشتند و بیان کردند: یکی از سیاست های مدیریت منطقه آزاد کیش تقویت زیر ساخت های گردشگری تور کیش به ویژه در حوزه گردشگری دریایی است که برای نیل به این اهداف در بخش گردشگری و بهره برداری از ظرفیت های بی نظیر خلیج فارس و نعمت های خدادادی مستلزم ابزار و راهکارهای صحیح و مناسب است. بهره برداری و اضافه شدن نخستین کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی اقدامی مهم در راستای تقویت و توسعه گردشگری دریایی است. در این بخش نیز نیاز به مشارکت و جذب سرمایه گذاری داریم.

جهت اطلاع از قیمت ارزان تورهای کیش می توانید با گروه تورهای کیش در ارتباط باشید و از طریق سایت تور کیش به نشانی تورکيش.net پکیج های تور کیش را ملاحظه بفرمایید.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد





:: برچسب‌ها: اولین کشتی پیشرفته گردشگری ایرانی در ساحل کیش به آب انداخته شد,اخبار کیش,تازه های کیش,تازه های گردشگری کیش,جدیدترین اخبار کیش ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: