جاذبه های گردشگری ترکیه
نوشته شده توسط : fnz.pni

موزه پرا استانبول

موزه پرا یک موزه آثار هنری در استانبول است که موضوع اصلی آن آثار قرن نوزدهم می باشد. این موزه که در خیابان ایستکیل استانبول قرار دارد در سال 2005 توسط سونا و اینان کیراچ افتتاح شد. ساختمان اصلی موزه یک ساختمان مربوط به سال 1893 است که به موزه تغییر کاربری پیدا کرده است. در این موزه انواع آثار هنری نظیر نقاشی ها و کتب به جای مانده از قرن 19 از ترکیه و دیگر کشورهای جهان به نمایش در آمده است. بازدید از موزه پرا برای عموم آزاد است و شما مسافران تور ترکیه می توانید از این موزه زیبا دیدن فرمایید.

موزه پرا استانبول

موزه پرا استانبول

موزه پرا استانبول


آبشار دودن آنتالیا ترکیه

آبشار دودن در اصل یک مجموعه از آبشارهای زیبا است که در شمال شرقی شهر آنتالیا و در نزدیکی ساحل لارا قرار دارد. این آبشار از چشمه های پینارباشی سرچشمه می گیرد و شامل دو آبشار بالایی و پایینی است که طول آبشار بلندتر به 40 متر می رسد. این آبشار دارای غارهای بسیار زیبایی است که درون آن ها می توانید غار نوردی کنید. هم چنین در کنار آن رودخانه ای بسیار صاف و زلال قرار دارد که در آن قایق سواری و رفتینگ انجام می شود. در اطراف این آبشارها منظره بسیار دلربا از کوه های توروس قرار دارد. آبشارهای دودن درون یک پارک زیبا قرار دارد که می توانید در این پارک به پیک نیک بروید. از درون شهر آنتالیا به این آبشارها انواع وسایل نقلیه تردد می کنند. انواع کافی شاپ و رستوران ها در کنار این آبشارها وجود دارد که شما مسافران تور ترکیه می توانید بعد از گشت و گذار در آبشارها از آن ها استفاده کنید.

آبشار دودن آنتالیا ترکیه

آبشار دودن آنتالیا ترکیه

آبشار دودن آنتالیا ترکیه


برج گالاتا استانبول ترکیه

برج گالاتا یا برج مسیح نام برجی در منطقه گالاتای ترکیه است که از قرون وسطی برجای مانده. این برج که در شمال گلدن هورن یا شاخ طلایی قرار دارد در سال 1348 میلادی یعنی در دوران بیزانس با هدف شناسایی کشتی های دشمن ساخته شد. این برج در زمان ساخت خود با 67 متر طول بلند ترین برج منطقه قسطنطنیه بوده است. در سال های بعد از برج گالاتا به عنوان زندان، رصد خانه و دیده بانی استفاده شده است. این برج در نه طبقه به صورت یک استوانه بزرگ ساخته شده است و سقف مخروطی شکل آن بعدها به آن اضافه شده است. شما مسافران تور ترکیه می توانید از این برج بازدید کنید و از منظره شهر استانبول که از بالای آن دیده می شود لذت ببرید. هم چنین یک رستوران در بالای برج گالاتا قرار دارد.

برج گالاتا استانبول ترکیه

برج گالاتا استانبول ترکیه


کتابخانه سلسوس ترکیه

کتابخانه سلسوس از معدود باقیمانده های شهر باستانی افسوس ترکیه به شمار می رود. این کتابخانه در سال 125 میلادی توسط پسر سلسوس رومی فرماندار آسیا ساخته و به افتخار پدرش نام گذاری شد که مقبره ی آن در زیر کتابخانه قرار دارد. در این کتابخانه بیش از 12000 کتیبه و طومار نگهداری می شده است. این کتابخانه در دو زلزله در قرن های سوم و یازدهم میلادی تخریب شد اما در دهه هفتاد به دست باستان شناسان دوباره تعمیر و مرمت شد. شما مسافران تور ترکیه می توانید در طول سفر خود از این کتابخانه زیبا و باستانی دیدن کنید.

کتابخانه سلسوس ترکیه

کتابخانه سلسوس ترکیه

کتابخانه سلسوس ترکیه


خلیج گلدن هورن استانبول ترکیه

خلیج گلدن هورن یا شاخ طلایی خلیجی است که بخش اروپایی استانبول را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می کند. این خلیج از پیش روی آب دو دریای سیاه و مرمره در خشکی به وجود آمده است. نام این خلیج به دو دلیل گلدن هورن می باشد؛ دلیل اول می گویند که بیزاس آن را به نام مادرش گذاشت و دلیل دوم این است که این خلیج درهنگام طلوع و غروب آفتاب به رنگ طلایی در می آید. در زمان عثمانی این خلیج منطقه مسکونی مورد علاقه ترک های اعیان بوده است. روی این خلیج 4 پل قرار دارد که عبارتند از : پل گالاتا، پل گلدن هورن، پل اونکاپاتی  ومتروپل. در اطراف این خلیج کافی شاپ ها و رستوران های زیادی وجود دارد که شما مسافران تور ترکیه می توانید از آن ها استفاده کنید.

خلیج گلدن هورن استانبول ترکیه

خلیج گلدن هورن استانبول ترکیه





:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: