مکان های دیدنی ترکیه
نوشته شده توسط : fnz.pni

مسجد ایاصوفیه ترکیه

مسجد ایاصوفیه یکی از زیباترین مسجد شهر استانبول ترکیه است. تاریخچه این مسجد بسیار پر پیچ و خم است. ساخت ایاصوفیه به قرن ششم میلادی و به دوره بیزانس برمیگردد. زمانی که کنستانتین اول دستور داد این بنا را که کاربرد اولیه آن کلیسا بود با 10000 کارگر و نظارت بیش از صد معمار بسازند. این کلیسا مخصوص ارتدکس ها بود و مراسم دعا با شکوه هر چه تمام تر در آن برگزار می شد. پس از آن کلیسا دوبار بازسازی شد تا این که در زمان عثمانی و به دستور محمد دوم معروف به محمد فاتح و پس از فتح استانبول به مسجد تبدیل شد. پس از آن در دوران پادشاه های مختلف عثمانی ایاصوفیه تغییرات زیادی از جمله اضافه شدن محراب، مناره و تزئینات داخلی و خارجی در ایاصوفیه صورت گرفت. اما کاربری سوم این بنا به دستور آتاتورک رئیس جمهور وقت در سال 1935 انتخاب شد که ایاصوفیه را به موزه تبدیل کرد. پیشنهاد می کنیم که شما مسافران تور ترکیه در طول سفر خود سری به این موزه دیدنی بزنید.

 مسجد ایاصوفیه ترکیه

مسجد ایاصوفیه ترکیه

مسجد ایاصوفیه ترکیه


پارک ویالند استانبول ترکیه

پارک ویالند به عنوان یکی از بهترین مجموعه های تفریحی استانبول در سال 2013 افتتاح شد. این مجموعه در قسمت اروپایی شهر استانبول و با دسترسی خوب با انواع وسایل نقلیه عمومی از جمله مترو هر روزه پذیرای خیل عظیمی از گردشگران تور ترکیه است. مجموعه دارای پارک آبی و شهربازی و هم چنین مرکز خرید است. این پارک انواع وسایل بازی هیجان انگیز را دارا است؛ از جمله یک ترن هیجان انگیز که از بین آبشار و پارک آبی رد می شود. هم چنین تفریحات دیگری نظیر بولینگ، جت اسکی و سینما نیز در این مجموعه قرار دارند. پیشنهاد ما به مسافران تور ترکیه بازدید و استفاده از این مجموعه است.

پارک ویالند استانبول ترکیه

پارک ویالند استانبول ترکیه

پارک ویالند استانبول ترکیه


برج دختر ترکیه استانبول

برج دختر ترکیه در وسط تنگه بسفر روی یک صخره صاف و بزرگ قرار گرفته است. این برج بسیار زیبا و رمانتیک است و در کنار مرغان دریایی و بادهای تندی که می وزد منظره زیبایی را مقابل چشمان شما گردشگران عزیز تور ترکیه فراهم می آورد. افسانه های فروان و زیبایی در مورد این برج گفته شده است و همین امر باعث شده که مردم ترکیه خیلی به این بنا علاقه مند شوند و پیر و جوان ، زن و مرد همگی این برج را دوست دارند. گفته می شود در گذشته های دور یک پیشگو امپراطور بیزانس را مطلع می سازد که دخترش روزی توسط ماری گزیده خواهد  و این امپراطور برای نجات دادن فرزند عزیزش او را به قلعه ای که روی یک صخره بلند ساخته بود فرستاد. متاسفانه دختر دلبند بیزانس توسط ماری که در سبد انگور بود گزیده شد و دختر جان خود را از دست داد. در استانبول ترکیه برج دختر نماد عشق و دوست داشتن است و همه مردم آن را دوست دارند. از این برج ابتدا به عنوان فانوس دریایی استفاده میشد اما اکنون فضای داخلی آن به صورت کافه و رستوران در آمده که دارای چشم اندازی زیبا از تنگه بسفر می باشد. روزانه قایق های این منطقه چندین بار به سمت برج دختر حرکت می کنند تا شما گردشگران عزیز تور ترکیه را به این منطقه برسانند.

تور ترکیه برج دختر استانبول

 


تاشکپره آدنا

تاشکپره آدانا

تاشکپره یک پل سنگی در آدانا است که در نزدیکی مسجد سابانجی ساخته شده است. تصویر این مسجد زیبایی پل سنگی آدانا ترکیه را چند برابر کرده است. این پل سنگی در طول تاریخ نام های مختلفی به خود گرفته است که آخرین نام آن تاشکپره است که بروی آن مانده. تاریخچه دقیقی در رابطه با ساخت این پل وجود ندارد اما گفته می شود که امپراتور هیتی هنگام سفر به سوریه آن را ساخته است. اما نوشته های اولیه نشان می دهد که در کتیبه یونان باستان در قسمت سنگ آثار موزه باستان شناسی آدانا اطلاعاتی در مورد ساخت و ساز آن یافت می شود. در این کتیبه گفته شده است که تاشکپره آدانا ترکیه در زمان سلطنت امپراتور رومی به دست معماری به نام Auxentius ساخته شده است و طی قرن ها مورد بازسازی نیز قرار گرفته است.

تاشکپره آدانا

در قسمت شمالی پل آثار هنری مانند شیر و ستاره هلالی وجود دارد. در حال حاضر طول این پل 310 متر و عرض آن 11/5 متر است و همچنین بر روی آن یک جاده قرار دارد که با قلوه سنگ هایی هموار گشته است. تاشکپره در کنار آدانا هیلتون است. مسافران تور ترکیه که قصد سفر به آدانا را دارند می توانند یک پیاده روی دل چسب و رضایت بخشی را در سرتاسر پل تجربه کنند و با چند عکس زیبا سفر به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند.


دریاچه وان ترکیه

دریاچه وان ترکیه

یکی از مناطق تفریحی و دیدنی ترکیه دریاچه وان در قسمت غربی شهر وان می باشد که چشم انداز بی نظیری را مقابل چشمان شما گردشگران عزیز تور ترکیه فراهم می آورد. کوه سبحان با ارتفاع 4058 متر در شمال غربی این دریاچه و کوه های اختیار شهاب در قسمت جنوبی آن قرار دارند که زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است. آبی که از جویبارهای این کوه ها سرازیر می شود آب دریاچه زیبای وان را تامین می کند. طی سالیان دراز فعالیت های آتشفشانی باعث ایجاد دریاچه نمکی وان شده است. دریاچه وان 120 کیلومتر طول , 80 کیلومتر عرض و 171 متر عمق دارد اما عمیق ترین قسمت این دریاچه 451 متر می باشد. این دریاچه مساحتی حدود 3755 متر مربع دارد و دارای ساحلی شنی و آبی نمک دار می باشد که برای علاقه مندان به شنا نیز مناسب است. مسافران تور ترکیه حتما سری هم به شهر وان و دریاچه زیبای آن بزنند و از آب و هوای خوب آن و چشم انداز بی نظیرش لذت ببرند.

دریاچه وان ترکیه





:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 مرداد 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: